Dead Witch – Debut EP – Anmeldelse

Hvad sker der i Odense?? Dommedag?? Et futuristisk ødeland?? Det er nogle af de ting der printer sig på min nethinde mens jeg sidder og lytter til “Dead Eyes”, som er det første nummer med det band der lige nu hærger mine højtalere. Det er bandet Dead Witch fra Odense. Et band der så dagens lys i 2016. Siden tror jeg ikke de har set lyset. Når man lytter til deres overordentlig spændende debut EP, har man en fornemmelse af at de er i et mørkt og dystert univers. Et mørkt fremtidsunivers med masser af støvede og uendelig lange landeveje, hvor man sidder i sin hærgede bil og stener mens man tilbagelægger uendelige kilometer, uden håb om lys i horisonten.

At de ikke har set lyset er selvfølgelig positivt ment (hvis man ellers kan formulere det sådan). Deres musik er en spændende blanding af stoner sludge hardrock/metal, med catchy riffs, som der er på det efterfølgende nummer “Grave”, og så en gang Funeral/doom metal. Faktisk er det en røvfed bund af det jeg elsker ved den tunge stoner hardrock, som så er krydderet med en meget ubehagelig, og nærmest lidt spooky vokal (igen meget positivt ment). En super spændende, og for mig ny kombination af det fedeste fra to verdener.

Det tredje nummer “”Await Your Master”, er et fedt up-tempo nummer, som jeg faktisk tror ville kunne være pisse fedt at peppe løbsscenen fra Bjergkjøbing Grandprix op med….. Jeg ved ikke hvorfor jeg kom til at tænke på den…… Men nummeret er fedt, og pulsen er hele tiden på kogepunktet. Super fedt…

Sorrowless er et sygt, tungt og ondt nummer…. Ikke fordi de andre numre ikke er onde, for det er de sgu… Det rammer mig bare lidt mere ondskabsfuldt lige i fjæset og mellemgulvet med de tunge breaks der er i dette nummer, samt en lettere syret guitarsolo. Der er en syret stemning i det, og jeg føler mig samtidig underholdt.

Det sidste nummer er sgu lidt fedt, funky og groovy. Det har den glade titel “Sons Of Darkness”, og er nok det mest melodiske nummer på denne skive, og nok også lidt min favorit. Safe the best for last… Men alle 5 numre på denne debut EP er sgu egentlig røvfede på deres egen måde. Det er samtidig 5 helt forskellige numre. Og det viser jo bare at der med sikkerhed er meget mere spændende i vente fra disse drenge i Dead Witch fra Odense. De virker godt sammenspillet allerede, og det lyder sgu som om de mener det de laver. Pisse fedt!!!

Vi glæder os til mere, og vi skal helt sikkert ud i landet og se dem spille live.

Giv dem endelig et lyt på Spotify. Og lyt til dette YouTube link.